http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Ramy/canfield_rios/11059463_962328350467497_9193052776029608271_n.jpg

Firma niezbyt znana nad Wisłą, a szkoda. Jako jedną z niewielu opisać mogę słowami bezgranicznego podziwu i uznania bez drżącej z wątpliwości dłoni. I nie chodzi tu o fanatyzm, pełne poparcie dla pomysłów, ale konsekwentne trzymanie się własnych, niszowych pomysłów

Mateusz Nabiałczyk

Właśnie w ten schemat bez wątpienia wpisuje się nowy Riot. 140mm skoku to już nie byle co, szczególnie w połączeniu z 29” kołem. Sceptycy w tym momencie rzucają stały tekst – wielka kicha nadaje się do XC, ale wraz z wydłużaniem amortyzatorów traci na zwinności, a ta okazuje się kluczowa.

11059463 962328350467497 9193052776029608271 n

Canfield na to mówi tak – nasz full ma 414mm ChainStay. I w zasadzie tyle wystarczy.

geo

Bardzo niski przekrok, geometria bez zarzutu, choć zawieszona na 350mm mufa budzi moje wątpliwości – jako krosiarz widziałbym ją niżej tym bardziej, że w takiej maszynie raczej nie znajdzie się patelnia 44T. Nie przerażajcie się kątem podsiodłówki - efektywnie ma kulturalne 74,5*.

Ciekaw jestem samego zawieszenia, bo tak naprawdę nie wiem, czego tak do końca się spodziewać, ale sam amor Cane Creek Double Barrel to obietnica przyjemnych doznań. Oczywiście producent uważa, że jednocześnie nie buja i wybiera liście. Cena framesetu wynosi 2 100 $. Kolory to amelinowa surowizna, bądź czarna anoda z możliwością wybrania spośród 6 malowań samego łącznika.

11037467 962328393800826 5841528841993244018 n

Wady? Brak jeszcze większego rozmiaru i miejsca dla przedniej przerzutki…może wystarczyło zrobić CS 435mm i dać szansę korbie 36/22T?